Kvalita informovanosti ze strany obce

26.05.2018 21:45

Zvýšení informovanosti vůči občanům, je jedna z věcí, o kterou se v zastupitelstvu snažím po celou dobu své funkce. Bohužel musím konstatovat, že výsledek je hluboko pod očekáváním a poslední zkušenost ohledně informace tak zásadní, jakou je dle mého veřejná listina zápisu ze zasedání zastupitelstva, je pro mne skutečně šokující.

Na posledním zasedání zastupitelstva jsem zcela výjimečně byla jmenována ověřovatelkou zápisu. V následně dodaném konceptu zápisu jsem našla mnoho nesrovnalostí, na které jsem paní starostku upozornila a část z nich do zápisu před vyvěšením zapracovala. Ale bohužel skutečně pouze část. Z tohoto důvodu jsem zápis odmítla ověřit, tuto skutečnost jsem vlastnoručně vyznačila na originále zápisu, který visel na fyzické úřední desce obce a svůj postoj jsem dne 14. 3. 2018 doplnila formou písemných námitek spolu s žádostí o jejich uveřejnění. 

Bohužel občané, kteří nedorazili si zápis přečíst přímo na úřad, se o tomto mém nesouhlasu a tedy pochybnostech, které ohledně skutečností v zápisu existují, neměli možnost ani dozvědět, neboť na webových stránkách obce byl na elektronické úřední desce vyvěšen záznam bez podpisů, bez námitek. A oficiálně podané námitky ověřovatele? Ty nebyly oficiální cestou zveřejněny do dne redakčního zpracování tohoto zpravodaje, tedy do 12:00 16. dubna 2018, vůbec.

Nebudu polemizovat nad důvodem. Za svými námitkami si stojím a jejich plné znění, včetně listinných důkazů o nepravdivosti některých tvrzení v uvedeném zápisu, je uveřejněno na webových stránkách tohoto Zpravodaje, na webu wwww.zpravodaj-vu.webnode.cz. A samozřejmě využiji zákonných možností k řešení stávající situace.

Nicméně považuji za svou povinnost na tuto situaci občany upozornit zejména s ohledem na to, že zápis z veřejného zasedání zastupitelstva je veřejnou listinou a s jejím obsahem by tedy mělo být podle toho nakládáno. (msio)

 

Zpět